woensdag 1 oktober 2008

Oktober

Oktober is voor mij een van de mooiere maanden. Wellicht door de song van U2 welke dezelfde titel draagt, of misschien wel omdat de natuur zich klaar maakt voor de winter, en daarbij ontzettend fraaie kleuren uit.



Een van mijn geliefde muzikanten is de band Over the rhine, welke zowel in haar muziek als haar vormgeving die zelfde sfeer uitademt.
Kreeg van de week een bericht als lid van hun mailinglist met de volgende fraaie tekst:

"Well, the economy ran off the road, flipped over in the ditch and caught on fire. Whaddya say we get together soon and lift a glass of something good to the extravagant notion that truth and beauty will prevail?"

Oktober doet mij denken aan lekker door de warme regen fietsen, onder gele en oranje bladeren wandelen en genieten van n lekkere warme kop koffie, thee of chocomel in het gezelschap van ontspannen, liefdevolle, oprechte en waardevolle vrienden.

2 opmerkingen:

alec zei

Ik weet dat je er niet van houdt, maar er komt ook een album van Blof uit dat Oktober (ipv October) heet.

Peet zei

las erover ja. en in april deel twee, genaamd 'april'.
en wat betreft het houden van; ergens wel denk ik.. heb ze zo'n 5 jaar geleden live gezien op 5mei in wageningen, en bewonderde toendertijd hun kunde der muziek.
maar ja; het zal zeker even duren voor ik een cd van hen zal aanschaffen.. :)